Pony World
Welkom bij Pony World.
Star, een verhaal van wilde paarden 2hncpoz
''Your Soul Is The Only One Who Can Save Our World''
Pony World
Welkom bij Pony World.
Star, een verhaal van wilde paarden 2hncpoz
''Your Soul Is The Only One Who Can Save Our World''
Pony World
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pony World

De laatste nieuwe gebruiker is https://ponyworld.forummotion.com/u39 Je bent ingelogd als
 
PortalIndexZoekenLaatste afbeeldingenInloggenRegistreren
Het is Lente vanaf 29/03/11, gelieve er rekening mee te houden in jullie posts.

 

 Star, een verhaal van wilde paarden

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Caspian
Volwassen paard
Caspian


Aantal berichten : 42
Registratiedatum : 09-12-10
Leeftijd : 26
Woonplaats : ergens hoog in de wolken

Paarden Profiel
Kuddeleider: White [Lightningkudde]
Geslacht: Hengst
Partner: White, ik zal geduldig wachten tot je tijd voor mij hebt

Star, een verhaal van wilde paarden Empty
BerichtOnderwerp: Star, een verhaal van wilde paarden   Star, een verhaal van wilde paarden Icon_minitimema jan 10, 2011 5:34 am

ehh..., Hoi
Ik ben al een tijd bezig aan een verhaal over wilde paarden en heb besloten dat ik hem hier online ga zetten, geef alsjeblieft je mening en ik kan ook prima tegn negatieve reaties dus zeg gewoon wat je ervan vind.
En ik weet dat er iemand op het forum een account genaamd Star heeft, maar daar is de hoofdpersoon niet naar vernoemd!

maar eerst de uitleg van de paarden:

De Kudde:

Hengsten:
Black Night, leider: volledig zwart paard vader: Knight moeder: Venus, man van de overleden Lia, vader van Latona pleegvader van Star
Knight: grijs paard met zwarte manen en staart, man van Venus vader van Shirley en Black Night, broer van Grey
John: roodbruinig paard, dol op veulens

Merries:
Venus: mooie witte grijze merrie, vrouw van Knight moeder van Shirley en Black Night.
Shirley: wit paard met zwarte vlekken, zus van Black Night, moeder: Venus vader: Knight, vrouw van Cartano moeder van King.
Witje: lieve witte merrie, moeder van Star, vrouw van Black Night
Lia: licht bruin paard, vrouw van Black Night moeder van Latona, gestorven bij de geboorte van Latona
Mirna: licht bruin paard, moeder van Merlijn

Veulens:
Latona: zand bruine puber merrie met witte bles, vader: Black Night moeder: Lia
Star: nieuwsgierige zwarte jonge merrie met een stervormige witte vlek op haar voorhoofd, moeder: Witje vader: onbekend pleegvader: Black Night, beste vriendin van King
King: speelse jonge zwarte, wit en bruin gevlekte hengst, moeder: Shirley vader Cartano, beste vriend van Star.
Merlijn: irritante licht bruine jonge hengst, even oud als King en Star moeder Mirna

Paarden buiten de kudde:
Grey: grote grijze hengst, broer van Knight, woont in het woud
Cartano: sterke kastanje kleurige hengst, man van Shirley vader van King
Moon: inkt zwarte hengst met een volle maanvormige vlek op zijn voorhooft, de meeste paarden in de kudde geloven dat hij niet bestaat

En nu het eerst hoofdstuk, het tweede is in de maak:

Hoofdstuk 1
Bij de rivier


Liefdevol kijkt witje toe hoe haar veulen Star speelt met King, het veulen van Shirley. Verder op hoort ze het geruzie van Black Night en zijn dochter, Latona. ‘ma, mogen we naar de rivier’ roept Star tegen haar moeder ‘oké’ zegt witje ‘maar vraag het ook aan Shirley’ ‘is goed’ roept star terug ‘kom’ roept ze daarna tegen King ‘we gaan het ook aan jou moeder vragen’ en dan galopperen de twee veulens samen naar Shirley. Eenmaal bij Shirley aangekomen roepen de veulens in koor:’mogen we naar de rivier?’ ‘rustig, rustig, van mij mogen jullie naar de rivier maar alleen als John meegaat’ ‘oké’ roepen Star en King en gaan op weg naar John. Terwijl ze op weg naar John zijn komt hij hen al tegemoet draven ‘hé wilde brassen, ik moet zeker weer mee naar de rivier?’ roept hij de veulens toe.‘ja, hoe weet je dat?’ vraagt Star. ‘heel misschien omdat ik iedere dag mee naar de rivier moet.’ Antwoord John ‘Ja, dat is waar’ zegt King ‘maar ik ga wel mee hoor’ antwoord John daarop ‘jippie’ roepen de veulens in koor. En zo gaat het drietaal paarden op weg naar de rivier. Eenmaal bij de rivier aangekomen springen de veulens meteen in het water en spetteren rond tot John fluistert ‘kijk’ hij wijst met een van zijn hoeven naar de overkant van de rivier waar een * zwart paard met een volle maanvormige vlek op zijn voorhoofd uit de bosjes is gestapt. ‘Moon’ fluistert Star. Als je heel goed luistert kan je het paard nog net ‘Star’ horen fluisteren voordat hij de bosjes zo snel als hij eruit is gekomen weer in is gegaan maar dat fluisterde Moon zo zacht dat alleen hijzelf het hoorde. ‘zagen jullie dat ook?’ vraagt John ‘of was ik weer eens aan het dagdromen?’ ‘Was dat Moon ’ vraagt Star ‘ik denk het wel’ fluistert King ‘dus Jullie zagen hem ook?’ vraagt John ‘tuurlijk’ antwoord Star meteen. Stil loopt het drietal terug naar de kudde die een klein stukje verderop staan te grazen. ‘mama, mama we zagen hem, we zagen hem!’ roept Star zodra ze bij haar moeder is ‘Wie zagen jullie dan’ vraagt witje aan Star ‘dat paard, je weet wel uit het verhaal van Grey’ ‘meisje je moet niet naar die onzin luisteren’ maar we zagen hem echt vraag het maar aan King of John’ ‘het is al laat ga nu eerst maar slapen dan hebben we het er morgen over.’ ‘welterusten mam’ ‘welterusten lieverd. ’ En al snel viel Star in slaap.
Een uur of twee later werd Star alweer wakker gemaakt wat is er?’ vroeg Star aan John die haar wakker maakte ‘er komen jagers aan kom we moeten snel gaan’ ‘huh’ ‘ik heb geen tijd om alles uit te leggen, we moeten snel zijn’ Star stond op en volgde John door de donkere nacht op weg naar de rest van de kudde. Eenmaal bij de kudde aangekomen die maar een klein stukje verderop stond werd Star hartelijk ontvangen door haar moeder ‘ik was al bang dat John te laat was om je op te halen’ op dat moment klonk er luid gehinnik ‘dit is het teken we moeten gaan’ zei Venus die dicht bij Witje en Star stond. De hele kudde kwam op dat moment in beweging. In galop werd er die nacht een grote afstand afgelegd, er werd gegaloppeerd tot de ochtend kwam, ‘mam zijn we er al?’ vroeg Star zeurderig ze was erg moe, ‘we zijn er lieverd je mag zo meteen bij de andere veulens gaan liggen en verder slapen.’ Antwoordde Witje En dat deed Star.

'Star, luister naar me Star’ ‘wat is er?, Wie ben jij?’ ‘wie ik ben dat maakt nu niet uit Star. Kijk uit Star, kijk uit voor de storm, de storm. Star kijk uit voor de storm, Star kijk uit voor de Storm.’ ‘welke storm?’ antwoord ze verbaasd ‘kijk uit Star’.

‘Star wordt wakker, heb je een enge droom?’ dat was de stem van witje die bezorgd naar Star kijkt ‘ik denk het’ zegt Star nog een beetje slaperig ‘het was maar een droom.’ Star staat op en kijkt eens goed rond verder op ziet ze King spelen met John, als ze de andere kat opkijkt ziet ze Black Night ruzie maken met Latona, en als ze nog een andere kant opkijkt ziet ze Knight, Venus en Shirley met elkaar praten maar toch is er iets anders ze weet alleen niet wat. ‘hé Star kom je ook spelen?’vraagt King ‘ja leuk’ antwoord Star en ze gaat spelen met King en John, alweer vergeten wat ze gedroomd heeft. ‘Waar zijn we eigenlijk’ vraagt Star aan John ‘ik weet het niet maar volgens mij zijn we in de buurt van het thuis van Grey, maar ik kan me vergissen hoor’ antwoordde John ‘zijn we vlakbij het woud?’ zei King verbaasd ‘als ik het goed heb wel’ antwoord John ‘gaaf’ zegt Star. ‘zullen we bij Grey op bezoek gaan?’ vraagt Star later die middag aan haar moeder ‘hoe kom je daar nu weer op lieverd’ ‘John zegt dat we vlak bij het woud zijn en Grey woont in het woud, toch mam?’ ‘Grey woont inderdaad in het woud lieve Star, maar hij heeft de kudde verlaten omdat hij het te druk vond hij komt vanzelf wel terug als hij gezelschap wil’ ‘o’ ‘ga maar weer spelen, Star’’oké mam’ en star gaat weer terug naar de andere veulens en speelt gezellig mee. Tot Merlijn onverwacht aan komt draven en roept: ‘hoi tortel duifjes weer gezellig aan het flikflooien? Roept Merlijn spottend naar King en Star ‘Hou je bek, Merlijn’ roept King terug ‘ja, en verdwijn’ roept Star ook tegen Merlijn ‘gaan we nu brutaal doen? Dat mag niet hoor, pas maar op of ik ga naar Black Night, o ja even vergeten Star het lievelingetje van Black Night is dus dat heeft ook geen zin’ roept Merlijn pesterig ‘veulens, veulens, zegt John zo onverwacht dat King, Star en Merlijn er alle drie van schrikken ‘geen ruzie maken’ zegt John er achter aan ‘hij begon’ roept Star ‘niet waar zij begonnen’ roept Merlijn gelijk ‘het maakt niet uit wie er begon jullie waren alle drie aan het ruziën’ schreeuwt John zo hard dat de drie ruziënde veulens er gelijk stil van zijn ‘nu alle drie naar jullie moeder ik wil jullie tot ik zeg dat jullie weer bij de andere veulens mogen komen spelen niet meer bij de andere veulens zien, begrepen?’ ‘ja John’ roepen Star en King tegelijk ‘ja’ zegt Merlijn nors. En alle drie de veulens gaan op weg naar hun moeder. ‘heb je nu alweer ruzie met Merlijn gemaakt’ vraagt Stars moeder als ze Star aan ziet komen stappen ‘nee, Merlijn maakte ruzie met ons’ ‘wie zijn ons? ‘mij en King’ ‘nee Star het is niet mij en King het is King en ik, snap je dat?’ ‘ja hoor’ ‘je weet wat je moet doen hé?’ ‘Ja’ zegt Star en ze gaat in het gras liggen. Zo ligt Star de rest van de middag in het gras, op een paar grassprietjes te kauwen. Tot ze werd opgeschikt door King die luid roept: we mogen weer meespelen.’ ‘oké ik kom eraan’ roept Star terwijl ze overeind krabbelt en achter King aan draaft naar de andere veulens toe en gaat meespelen. Als de avond valt en het tijd is voor Star om te gaan slapen kom er een paard naar de kudde toe lopen, Knight merkt het als eerste op en verteld het tegen Black Night, Black Night roept: ‘veulens naar het midden, merries daarom heen en de hengsten daar buiten’ en meteen komen de paarden in beweging om zijn orders op te volgen. Als de formatie voltooid is roept Black Night: ‘wie ben jij paard, laat je zien’ ‘als dat mijn neefje niet is’ roept het paard terug ‘laat je zien, paard’ schreeuwt Black Night ‘zijn jullie niet blij me te zien? Zegt het paard rustig ‘of mag ik me niet meer aansluiten bij jou kudde Black Night?’ gaat het paard rustig verder ‘ooit was mijn vader de leider van deze kudde en daarna mijn broer Knight dus het lijkt me eerlijk als ik me opnieuw mag aansluiten bij de kudde, mijn broer is het denk ik met mij een, tenminste als hij nog leeft.’ Praat het paard rustig verder ‘ik ben het zeker met je eens, Grey’ zegt Knight even rustig als Grey al die tijd had gepraat ‘en ik neem aan dat mijn zoon het me eens is, hé Black Night?’ ‘ja pa, Grey mag zich opnieuw aansluiten bij de kudde, als hij maar geen onzin verhaaltjes gaat vertellen, zoals het laatste verhaal dat hij vertelde voor hij vertrok’ bromt Black Night ‘het zijn geen onzin verhaaltjes het zijn belangrijke geschiedenis verhalen’ reageert Grey verontwaardigd ‘Grey mag verhalen vertellen als hij dat wil, want als je niet wil hoef je er ook niet naar te luisteren’ riep Knight boos ‘dus geen ruzie maken jullie twee’ en onmiddellijk houden Black Night en Grey op met ruziën en gingen mokkend elk een plekje zoeken om te slapen. En ook Star viel snel in slaap tussen de andere veulens.

‘Star, Star hoor je me?’ ‘tuurlijk hoor ik je ik ben toch niet doof.’ antwoord star snibbig, weer zo'n gekke droom ‘Star kijk je wel uit?’ ‘waarvoor zou ik uit moeten kijken?’ ‘voor de storm, Star je moet uit kijken voor de storm.’ zegt de stem en Star ziet een schim voor zich draven ‘welke storm, wat voor storm?’ ‘kijk uit voor de storm, Star je moet heel goed uit kijken voor de storm’ ‘wat voor storm ?’.

‘Star word wakker’ het is Witje die dit zegt ‘Star?’ ‘ja mam?’ antwoord Star nog een beetje slaperig ‘is alles goed meisje?’ vraagt Witje bezorgd ‘ja, hoor mam’ antwoord Star een beetje slapjes ‘mooi zo’ zegt haar moeder gerust gesteld. De rest van de dag gebeurt er niks bijzonders en is Star allang vergeten wat ze gedroomd heeft. ’S avonds draaft Star naar Grey toe en vraagt of hij een verhaal wil vertellen en dat wil hij, Al is Star de enige die mag en wil luisteren.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Star, een verhaal van wilde paarden
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Lijst met alle paarden
» Star kudde
» Gefeliciteerd Star!!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pony World :: Algemeen :: Paardenpraat :: Kunsthoekje-
Ga naar: